Главная страница «Первого сентября»Главная страница журнала «Английский язык»Содержание №11/2010

Pets and Other Animals/Parts of the Body

Конспект урока в 3-м классе

Цель: развитие коммуникативных навыков учащихся.

Задачи:

Образовательные: ознакомить с новой лексикой по микротеме “Body”, обучить чтению с извлечением основной информации, активизировать употребление ранее изученной лексики в речи учащихся.

Развивающие: развивать орфографические навыки, развивать коммуникативные навыки.

Воспитательные: воспитывать у учащихся интерес к изучению иностранного языка средствами коммуникации.

Средства обучения и оборудование: УМК Верещаги-ной И.Н., Притыкиной Т.А., учебник для III класса с углублённым изучением английского языка (2-й год обучения); компьютер – картинки в Power Point, магнитофон, кассета, микрофон.

ХОД УРОКА

1. Организационный момент

Teacher: Good morning, children! I am glad to see you. Sit down, please. How are you? Today we’ll revise numbers, learn new words and, of course, we will read and write. Are you ready? So, let’s begin our lesson.

2. Warming up

Teacher: Now, look at me and answer my questions (“Reporter”):

Have you got a pet at home?

What pet have you got?

What is its name?

What colour is your pet?

Is your pet big or little?

Do you like to play with your pet?

Do you take your pet for a walk?

(слова отображаются на мониторе)

Look at the monitor. Here are are some rhyming pairs. First, listen to me and then read. Listen: these – please; bear – hair; head – red; rose – nose; mouse – house; buy – eye.

3. Развитие коммуникативных навыков

Teacher: As you remember, we talked about pets and other animals. Let’s revise some. (Дети смотрят на экран, называя животных.)

4. Физкультминутка

Hands up, hands down,
Hands on hips, sit down.
Stand up, hands to the sides,
Bend left, bend right,
Hands on hips, one, two, three, hop,
One, two, three, stop. Stand still.

5. Повторение порядковых и количественных числительных (задание вынесено на монитор)

Teacher: And now we are going to revise numbers. Name these numbers. Listen to me and repeat after me:

20 twenty – (the) twentieth

20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 65, 32, 48, 56, 69, 73, 92, 27, 99.

6. Развитие орфографических навыков

Teacher: Open your exercise books, write down the date. Today we will write a short dictation. Listen and write: twenty, seventy, fifty, sixty, eighty, the seventieth, the twentieth, the eightieth.

7. Ознакомление и тренировка в использовании лексики по микротеме “Body”

Teacher: Look at the picture (следующий слайд). Listen and repeat after me: [e], [ai], [ou], [au].

(Отработав звуки, учащиеся слушают магнитофон и повторяют новые слова.)

Be attentive, listen to the recording and repeat the new words.

And now answer my questions:

What colour is the boy’s hair? (с опорой на картинку)

Is his hair long (short)?

What colour are his eyes?

Is your nose (hair) long (short)?

8. Обучение чтению с извлечением основной информации

Teacher: So, now it is time to read. Open your books on p.174, ex.8. (Текст “At The Zoo”). Let’s answer some questions according to the text:

Where did Mr. Smith and his son go last week?

What animals did they see there?

What did the monkeys do at the Zoo?

Who looked after the animals at the Zoo?

9. Домашнее задание (записано на доске + даны пояснения учителя)

1. New words – learn + 2 lines (ex. 4 p.172);

2. ex.8 p.174 (phonetic reading)

10. Подведение итогов урока

Teacher: I would like to thank you for your good work at the lesson. I give you marks. (Комментирование оценок.) The lesson is over. Good bye.

By Anna Zavarzina ,
Gymnasium No. 1720, Moscow