Давайте поиграем!
Урок английского языка во 2-м классе
Ход урока
Teacher: Давайте отправимся в гости к Карлсону, который очень любит детей, игры и разные шалости. Но Карлсон не знает ни ваших имен, ни откуда вы, ни чем вы любите заниматься. Давайте расскажем ему об этом.
Учитель берет в руки куклу “Карлсон” и начинает разговаривать с учащимися, предварительно раздав детям карточки с названиями стран.
1. – Who are you?
– I’m Marina.
– How old are you, Marina?
– I’m seven.
– Where are you from?
– I’m from Russia.
2. – Who are you?
– I’m Fred.
– How old are you, Fred?
– I’m seven, too.
– Where are you from?
– I’m from Great Britain.
3. – What’s your name?
– My name is Bill.
– How old are you, Bill?
– I’m eight.
– Where are you from?
– I’m from America.
Teacher: Ну, вот теперь мы знакомы и можем начать играть.
На парте разложены разные по форме и цвету игрушки.
Teacher: Roma, come here. Take any toy you like and tell us what you like to play with?
К доске выходит ученик, выбирает игрушку и рассказывает.
Pupil 1: It’s a cat. It’s white. It’s small. It can run and jump. I like to play with it.
Pupil 2: It’s a fox. It’s red. It’s not big and it’s not small. It can run. I like to play with my fox. But my friend Olga likes to play with her dog. Her dog is yellow. It is big. It can do tricks. It’s funny.
Teacher: Ребята, а Карлсон хочет задать вам свои вопросы.
Карлсон: Dasha, have you got a friend?
Dasha: Yes, I have.
Карлсон: Who is she?
Dasha: She is Mary.
Карлсон: What is Mary?
Dasha: She is a pupil.
Карлсон: What do you like to play with?
Dasha: I like to play with my tiger.
Карлсон: What colour is your tiger?
Dasha: My tiger is yellow and brown.
Карлсон: What can your tiger do?
Dasha: My tiger can jump very well.
Карлсон: Thank you, Dasha.
Teacher: Are you tired?
Pupils: Yes, we are.
Teacher: Do you want to do morning exercises?
Pupils: (хором) Yes, we do.
Teacher: (включает запись зарядки) Let’s do morning exercises. Don’t forget to sing and dance.
А теперь давайте покажем Карлсону, как мы умеем писать.
Вы должны вставить подходящее слово в предложение.
Учитель раздает детям карточки с заданием.
Вставь пропущенное слово:
Is, has, mother, name, friend, America.
1. What is your…?
2. Sam…got a friend.
3. His friend is from…
4. My…is a teacher.
5. My…is seven.
6. My cat…white.
Teacher: Пока вы писали, Карлсон тоже не сидел, сложа руки, он написал рассказ о себе и хочет вам его прочитать. Послушайте о чем же он написал и перескажите его.
Карлсон: I’m Carlson. I’m from Russia. I’m big. I’m not a pupil. I like to play very much. I like to eat sweets very much. My best toys are dogs, cats and balls. I have not got a mother or a father. I have not got a friend, either.
Teacher: Что рассказал Карлсон?
Nick: He is Carlson. He is from Russia. He is big. He is not a pupil. He likes to play very much. He likes to eat sweets very much. His best toys are dogs, cats and balls. He has not got a mother or a father. He has not got a friend, either.
Teacher: Вы отлично поработали сегодня, ребята, и я думаю, что у Карлсона, наконец-то, появились друзья.