Главная страница «Первого сентября»Главная страница журнала «Английский язык»Содержание №12/2007

FOR YOUNG READERS

The House in the Wood

2-й класс

Characters:

Mouse
Hare
Fox

Frog
Cock
Hedgehog

Дети поют песенку о Теремке:

The little house in the wood, in the wood.
The little house in the wood, in the wood.

К Теремку подбегает девочка в костюме Мышки.

Mouse: Oh! A Little House! Knock-knock-knock!

Мышке никто не отвечает. Она решила поселиться в этом Теремке.

Mouse: Oh! Nobody! I’m a mouse. It is my house.

К Теремку скачет Лягушка. Она видит Теремок и удивляется.

Frog: Oh! A Little House! Knock-knock-knock!

Mouse: Who are you?

Frog: I am a frog. And you?

Mouse: I am a mouse. What can you do?

Frog: I can count. May I live with you?

Mouse: Yes, come here.

Teacher: Ребята, Лягушка учила Мышку считать до 10, а мы поможем им спеть песенку “Ten Little Indians”.

Дети поют песенку “Ten Little Indians”. Под проигрыш дети поднимают руки вверх, растопырив пальчики, как лапки лягушки, двигая руками поочерёдно вверх – вниз в такт музыке, затем, не меняя положения рук, делают кулачки, а при счёте индейцев открывают поочерёдно пальчики. При обратном счёте все движения делаются в обратном порядке.

One little, two little, three little Indians,
Four little, five little, six little Indians,
Seven little, eight little, nine little Indians,
Ten little Indian boys.

Ten little, nine little, eight little Indians,
Seven little, six little, five little Indians,
Four little, three little, two little Indians,
One little Indian boy.

Hare: Oh! A Little House! Knock-knock-knock!

Mouse: Who are you?

Hare: I am a hare, and you?

Animals: – I am a mouse.

– I am a frog. What can you do?

Hare: I can sing a nice song. May I live with you?

Animals: Yes, come here.

Teacher: Ребята, зайчик знает песенку о частях тела. Мы тоже её знаем, давайте поможем зверюшкам спеть эту песенку. Let’s sing this song together.

Дети поют песенку “Put Your Finger on Your Head”, показывая пальчиком ту часть тела, о которой поётся, на проигрыш они танцуют в такт музыке.

Put your finger on your head,
Put your finger on your head,
On your head, on your head,
Don’t forget, don’t forget!

Put your finger on your nose,
Put your finger on your nose,
On your nose, on your head,
Don’t forget, don’t forget!

Put your finger on your chest,
Put your finger on your chest,
On your nose, on your head,
Don’t forget, don’t forget!

Put your finger on your back,
Put your finger on your chest,
On your nose, on your head,
Don’t forget, don’t forget!

Hedgehog: Oh! A Little House! Knock-knock-knock!

Animals: Who are you?

Hedgehog: I am a hedgehog, and you?

Animals: – I am a mouse.

– I am a frog.

– I am a hare. What can you do?

Hedgehog: I can sing and dance. May I live with you?

Animals: Yes, come here.

Teacher: Ёжик очень весёлый. Он собирает на зиму грибы и яблоки, часто наклоняется и песенку с наклонами знает. It is very cheerful, let’s sing a song “Head and Shoulders” together.

Дети поют песенку, выполняя движения в соответствии со словами, на проигрыш весело танцуют.

Head and shoulders, knees and toes,
Knees and toes, knees and toes,
Head and shoulders, knees and toes,
Eyes, ears, mouth and nose.

Cock: Cock-a-doodle-doo! Oh! A Little House! Knock-knock-knock!

Animals: Who are you?

Cock: I am a cock, and you?

Animals: – I am a mouse.

– I am a frog.

– I am a hare.

– I am a hedgehog. What can you do?

Cock: I can play. I like to play. Do you like to play?

Teacher: Петушок очень любит играть. Он знает интересную игру о животных. Давайте поиграем с ним. Let’s play with the cock!

One-one-one – little dogs run. (Дети изображают собачек и бегают) Two-two-two – cats see you. (Дети изображают кошечек и смотрят друг на друга) Three-three-three – birds in the tree. Four-four-four – rats on the floor.

На последнюю строчку считалки дети разбегаются.

 

Fox: Oh! A Little House! Knock-knock-knock!

Animals: Who are you?

Fox: I am a fox, and you?

Animals: – I am a mouse.

– I am a frog.

– I am a hare.

– I am a hedgehog.

– I am a cock. What can you do?

Fox: I can take care of you. (Облизывается) May I live with you?

Animals: No! No! You are bad!

Лиса делает жалобный вид, просится в Теремок.

Fox: Oh! I am a god fox. I like animals. I can dance.

Animals: Yes, fox, come here. Let’s dance together!

Дети поют песенку “Clap Your Hands “, выполняя движения в соответствии со словами, танцуют.

Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Nod, nod, nod your head,
Nod your head together.
Dance, dance, dance a dance,
Dance a dance together.

Teacher: Вот и подошла к концу наша сказка. Вы замечательно исполнили свои роли, а теперь снова превратились в мальчиков и девочек.

Можно поговорить с детьми о том, кто им больше всего понравился, что им понравилось, что они хотели бы подготовить и показать в следующий раз. Можно подготовить сюрпризный момент с вкусным угощением, например, пирог с лесными ягодами, если это осень, или другие вкусности на усмотрение учителя.

Любовь Павловна Магомедова,
МОУ Начальная школа/детский сад № 3,
г. Волгоград